کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک یک نوع رزین اصلاح شده با ضخامت ۲ تا ۳ میلی متر است. نوعی عامل شیمیایی آلی (یک فلز هادی جریان) در ساختار کفپوش آنتی استاتیک استفاده شده که الکتریسته ساکن را از سطح روکش به زمین منتقل می کند. این پوشش با کیفیت بالایی توسط گروه مجرب و کارآزموده ویرا اپوکسی تولید و به بازار عرضه می شود. کیفیت کفپوش های آنتی استاتیک تولید شده در ویرا اپوکسی در دراز  مدت ثابت باقی می ماند زیرا ما در ساختار آن از هیچگونه حلال و رقیق کننده غیر واکنش گرا استفاده نمی کنیم.

[ ویرا اپوکسی، مطمئن در خرید انواع اپوکسی آنتی استاتیک ]

Vira Epoxy
09029399798

ویژگی های کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

کفپوش آنتی استاتیک بدون حلال، عایق رطوبت و حاوی فیلرهای هدایت کننده الکتریسته است. از دیگر خصوصیات مهم این کفپوش ها می توان به مقاومت حـرارتی، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و خاصیت ضد میکروبی اشاره کرد. کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک در رنگ های مختلفی تولید و روانه بازار می گردند. این تنوع رنگی به شما این امکان را می دهد که از کفپوشی متناسب با فضای خود استفاده کنید.

اجرای کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

این نوع کفپوش از چند لایه مجزا از هم که با دقت و توجه خاصی بر روی یکدیگر اجرا می شود، تشکیل شده است. یکی از این مراحل تسطیح سطح می باشد که خود شامل پرایمر اپوکسی، لایه میانی اپوکسی و تسطیح کننده اپوکسی است. لایه دوم اجرای شبکه فلزی رسانا و پس از آن به ترتیب اجرای آستری آنتی استاتیک و رویه ی آنتی استاتیک می باشد.

اجرای کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک بسیار تخصصی بوده و به دانش و تجربه نیاز دارد. در واقع اجرای حرفه ای و آگاهانه، در طول عمر کفپوش نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. برای این کار می توانید به ویرا اپوکسی اطمینان کنید زیرا متخصصان ما با دانش و تخصص خود اجرای کفپوش اپوکسی را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند.

قیمت کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

یکی از مواردی که در انتخاب و خرید اپوکسی آنتی استاتیک از اهمیت بالایی دارد، قیمت آن است. عوامل گوناگونی بر قیمت کفپوش های اپوکسی آنتی استاتیک موثر است که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

  • مقاومت الکتریکی و یا به عبارت دیگر نوع کفپوش آنتی استاتیک
  • متراژ اجرا
  • ضخامت پوشش اجرایی
  • جنس و کیفیت فعلی سطح
  • نوع زیرسازی
قیمت کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک_ویرا اپوکسی

[ ویرا اپوکسی، مطمئن در خرید انواع اپوکسی آنتی استاتیک ]

کاربرد های کفپوش آنتی استاتیک

به طور کلی کفپوش آنتی استاتیک در محیط هایی که تخلیه بار الکتریکی الزامی است کاربرد دارد. در این اماکن هرگونه حرکتی از افراد و یا جا به جایی اجسام منجر به تولید الکتریسیته ساکن خواهد شد که در نهایت باعث ضرر و زیان می شود. این جریان، ولتاژی کمتر از 3500 ولت دارد که در حالت عادی قابل تشخیص نیست و در نتیجه شما بسیاری از تخلیه های الکتریکی خطرناک را متوجه نمی شوید. کفپوش آنتی استاتیک در این محیط ها وظیفه تخلیه الکتریسیته ساکن و انتقال آن به زمین را بر عهده دارد. برخی از این اماکن عبارتند از:

  • اتاق های ابزار دقیق، نیروگاه ها و مراکز کنترل

  • صنایع نظامی و تسلیحاتی که کوچکترین جرقه الکتریکی منجر به انفجار خواهد شد.

  • در محیط های اختلاط رنگ مانند رنگ بدنه خودرو که بخار حلال های رنگ آمیزی ایجاد جرقه می کنند.

  • اتاق سرورهای کامپیوتری و سالن های ساخت و مونتاژ قطعات الکترونیکی

  • پست های برق ولتاژ بالا به خصوص محدوده تابلوهای برق

  • کارخانجات تولید کننده مواد قابل احتراق

  • مراکز مخابراتی که وجود الکتریسیته ساکن مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

استفاده از الیاف کربن در کفپوش آنتی استاتیک

استفاده از الیاف کربن در کفپوش آنتی استاتیک

بالیاف کربن استحکام بسیار بالا ، چگالی پایین و رسانایی الکتریکی بسیار خوبی دارند . ماده اولیه تولید الیاف کربن ، اکریلیک است . این الیاف دارای وزن سبک و مقاومت بسیار بالا هستند و گزینه مناسبی جهت کفپوش آنتی استاتیک به حساب می آیند .

بالیاف کربن در این کفپوش ها برای هدایت بار الکتریکی استفاده می شود و میزان آن هر چه بیشتر باشد کیفیت و کارایی کفپوش آنتی استاتیک بالاتر می رود . الیاف کربن همچنین از مقاومت حرارتی بالایی نیز برخوردارند . باستفاده از این مواد در تولید کفپوش آنتی استاتیک معایبی نیز دارد . از جمله می توان به قیمت بالاتر نسبت به سایر مواد اشاره کرد . اگر هنگام ترکیب الیاف کربن با سایر مواد دقت کافی نشود ، باعث شکستگی و در نتیجه سیاه شدن ترکیب و کاهش کارایی آن می شود .

ساخت کفپوش آنتی استاتیک با الیاف استیل

الیاف استیل سبک وزن هستند ، استحکام کششی مناسبی دارند و از مقاومت مطلوبی در برابر حرارت برخوردارند . قیمت کمتری نسبت به کربن دارند و هادی جریان الکتریکی به شمار می روند. از این جهت برای ساخت کفپوش آنتی استاتیک گزینه مناسبی محسوب می شوند که در هنگام ساخت کفپوش باید به مایع اپوکسی اضافه شوند . الیاف استیل با طول 3 تا 6 میلی متر و قطر 6 تا 8 میکرون باید به میزان 1 تا 5 درصد با مایع اپوکسی ترکیب شوند .

ساخت کفپوش آنتی استاتیک با الیاف استیل
دستگاه تست کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک_ویرا اپوکسی

دستگاه تست اپوکسی آنتی استاتیک

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک توسط یکسری دستگاه های تست با دقت خاصی مورد آزمایش قرار می گیرد. یکی از متداول ترین استانداردهای تست و اندازه گیری، استاندارد ISO2878 است که مقاومت الکتریکی اپوکسی آنتی استاتیک را می سنجد. استاندارد DIN28052 نیز، از دیگر استانداردهای آماده سازی سطوح کفپوش آنتی استاتیک است.

تفاوت کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک و آنتی الکترواستاتیک

کفپوش اپوکسی آنتي الکترواستاتیک در زبان محاوره همان کفپوش آنتی استاتیک است. اپوکسی آنتي الکترواستاتیک یک جزء ضروری و مهم در صنایع الکترونیک محسوب می شود و در ساخت و تولید مدارها و بوردهای الکترونیکی نقش مهمی ایفا می کند.

شبکه بندی اپوکسی آنتی استاتیک چیست؟

شبکه بندی کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک با استفاده از نوارهای مخصوص مسی با ضخامت و عرض مورد نیاز، بر روی کف اجرا می شود. برای اجرای کار ابتدا نوارهای مسی را در فاصله های ۱ تا ۴ متری به شکل شبکه به یکدیگر نصب می کنیم. نکته حائز اهمیت این است که برای اجرای بهتر، نوارهای مسی نزدیک به دیوارها و در حاشیه اتاق در فاصله ۱۵ سانتی متری از دیوار نصب می شود. همچنین لازم است قسمتی از نوار مسی در هر یک از گوشه های اتاق جهت اتصال به زمین در نظر گرفته شود.

بهترین انتخاب برای اتاق عمل!

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک بهترین گزینه انتخابی برای اتاق عمل است زیرا تخلیه الکتریسیته ساکن در اتاق عمل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در صورتی که در اتاق عمل تخلیه الکتریسیته ساکن صورت نگیرد، به تجهیزات حساس شوک الکتریکی وارد شده و باعث ضرر و زیان خواهد شد. اپوکسی آنتی استاتیک برای اتاق عمل به گونه ای طراحی شده که بار الکتریکی از طریق لایه های کفپوش به شبکه مس منتقل می شود و بر روی سطح، تجمع پیدا نمی کند. نوارهای مسی به زمین یا چاه ارت وصل می باشد و بار الکتریکی را به زمین منتقل می کند. همچنین این کفپوش ها بخاطر دارا بودن خاصیت ضد میکروبی و مقاومت در برابر مواد شیمیایی، گزینه ی مناسبی برای اتاق عمل است.

مزایا کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک ویرا

  • امکان شست و شو به دفعات زیاد و استریل کردن آسان

  • تنوع در فام رنگ

  • داشتن سطحی کاملا یکپارچه و بدون درز

  • مقاومت بسیار بالا در برابر مواد اسیدی و قلیایی

  • مقاومت مکانیکی بسیار بالا

  • تحمل بار ترافیکی سنگین و رفت و آمد لیفتراک

ویژگی های کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

انواع کفپوش آنتی استاتیک

کفپوش آنتی استاتیک PVC

این کفپوش که به کف کاذب نیز شناخته می شود، جهت نصب در دیتا سنترها، اتاق برق، برج مراقبت فرودگاه، اتاق های مخابراتی و فضاهای اداری مناسب است. از ویژگی های آن می توان به ضد حریق بودن، آنتی استاتیک، مقاومت رنگ در برابر نور، عایق صدا، شستشوی آسان و مقاومت در برابر مواد شیمیایی نام برد.

موکت آنتی استاتیک

موکتی است که الکتریسیته ساکن کمتری نسبت به موکت های استاندارد تولید می کند و باعث ایجاد فضایی عاری از شوک های الکتریکی یا جرقه می شود. طراحی موکت آنتی استاتیک به گونه ای است که جریان الکتریکی را از سطح به عمق کفپوش منتقل می کند و لایه رویی آن در برابر شوک های مکانیکی و شیمیایی مقاوم است.

ویژگی افزودنی های آنتی استاتیک
افزودنی های آنتی استاتیک

کفپوش آنتی استاتیک پلی یورتان

کفپوش های پلی یورتان از لحاظ مقاومت در برابر فشار و ضربه، انعطاف پذیری، مقاومت شیمیایی و طول عمر مناسب تر از اپوکسی هستند. کفپوش آنتی استاتیک پلی یورتان باعث انتقال جریان الکتریکی به لایه های زیرین کفپوش و در نهایت انتقال آن به چاه ارت می شود.

ویرا اپوکسی تولید کننده اپوکسی آنتی استاتیک در ایران

به جرات می توان گفت یکی از بهترین تولید کننده های کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک در ایران تیم حرفه ای ویرا اپوکسی است. ما در تلاش هستیم تا انواع کفپوش های با کیفیت را با بهترین قیمت به مشتریان خود عرضه کنیم.

نظر مشتریان ویرا اپوکسی

از کفپوش های آنتی استاتیک ویرا برای مجتمع درمانی استفاده کردیم بسیار عالی بود.

برای مرکز خدمات درمانی و پزشکی که داریم از کفپوش های اپوکسی آنتی استاتیک ویرا استفاده کردیم و بسیار راضی هستیم.

سوالات متداول در زمینه کفپوش آنتی استاتیک

سوالات متداول ویرا اپوکسی

اپوکسی آنتی استاتیک بهترین گزینه برای اتاق های عمل محسوب می شوند.

ویرا اپوکسی یکی از بهترین مراکز تهیه کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک است.

کفپوش های اپوکسی آنتی استاتیک توسط یکسری دستگاه های تست با دقت خاصی مورد آزمایش قرار می گیرند. یکی از متداول ترین استانداردهای تست و اندازه گیری استاندارد ISO2878 است.

کفپوش آنتی استاتیک بهترین و مناسب ترین کفپوش برای اتاق عمل است.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ویرا اپوکسی میباشد. (طراحی سایت و سئو توسط نگاشت وب)