ملات ضد اسید چیست؟

بهتر است بدانید ملات ضد اسید یک مخلوط دو جزئی بر پایه ترکیبات معدنی و رزین های اپوکسی است. از این ملات ها در محل هایی که در تماس با مواد شیمیایی قرار دارند به طور گسترده ای استفاده می شود. همچنین از دیگر کاربردهای این ملات می توان به استفاده از آن در کارخانه های فرآورده های غذایی و لبنی و مخازن الکترولیز اشاره کرد. لازم به ذکر است که این نوع ملات ها در مقابل آب یونیزه، آب دریا‌، قلیایی‌ های معمولی و آب خالص از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است.

ملات ضد اسید ویرا اپوکسی

[ ویرا اپوکسی، مطمئن در خرید انواع ملات ضد اسید ]

کاربرد ملات ضد اسید فوران در صنایع

ملات ضد اسید در چه صنایعی کاربرد دارد؟
به طور کلی ملات ضد اسید در محیط هایی که با اسید، مواد شیمیایی و حرارت بالا سر و کار دارند استفاده می شود. یکی از کاربردهای عمده ملات ضد اسید برای بندکشی کاشی و آجرهای نسوز است که می توان از آن در آجر کاری داخل دودکش های صنعتی نظیر نیروگاه ها بهره گرفت.
همچنین ملات ضد اسید مانند کفپوش اپوکسی، در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و راکتورها کاربرد وسیعی دارد. در صنایع تولید باتری های اسیدی که لزوما با اسید در تماس هستند، ملات ضد اسید می تواند بسیار مفید باشد. در صنایع فولاد می توان از ملات ضد اسید جهت پوشش دادن سازه های فولادی استفاده کرد. در صنایع ساختمانی جهت بندکشی سطوح کاشی و سرامیک در ساختمان های مراکز پر خطر به کار می رود. ملات ضد اسید در کارخانجات فرآورده های غذایی و لبنی نیز کاربرد دارد.ملات های ضد اسید فوران دارای بیشترین کاربرد در مناطق گرمسیری و به خصوص مناطق جنوبی ایران هستند. لازم به ذکر است که بهترین دمای کارکرد این محصول دمایی بین ۲۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد است. در واقع بیشترین کاربرد این ملات ها استفاده از آن ها به عنوان پوشش محافظتی برای سطوحی است که در مجاورت مواد شیمیایی مخرب قرار دارند. به گونه ای که از ملات ضد اسید فوران به عنوان پوشش محافظتی نیروگاه ها، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع فلزی و متالوژی، صنایع غذایی و دارویی، کارخانه های مواد شیمیایی و شوینده و کارخانه های تولید کود شیمیایی به طور گسترده ای استفاده می شود.

کاربرد ملات ضد اسید برای پوشش مخازن

یکی از پرکاربردترین مخازن، مخزن نگهداری اسید است که غالبا از جنس فلز ساخته می شود . یکی از معایب این مخازن خطر خوردگی و فرسایش است. برای حل این مشکل سطح داخلی این مخازن را توسط پوشش ضد اسید عایق بندی می کنند. برای این منظور پوشش های ضد اسیدی متعددی وجود دارند که استفاده از آن ها به عواملی همچون نوع اسید، دمای محیط و مدت نگهداری اسید بستگی دارد. یکی از این پوشش ها، ملات ضد اسید است که به علت قدرت چسبندگی بالایی که دارد گزینه مناسبی برای عایق بندی مخازن اسیدی به شمار می رود. دوام و ماندگاری در برابر اسیدها و مقاومت در برابر آب داغ و حرارت بالا از دیگر خصوصیات ملات ضد اسید جهت استفاده در مخازن است.

ملات ضد اسید فوران چیست؟

بهتر است بدانید ملات ضد اسید فوران یکی از پر مصرف ترین نوع ملات های ضد اسید و قلیا هستند. در واقع این ملات ها نوعی ملات دو جزئی بوده که به وسیله رزین فوران طراحی و تولید شده اند. همچنین از این نوع ملات ها برای سطوحی که در معرض قلیاها و اسیدهای متنوع قرار دارند، استفاده می شود؛ زیرا در برابر ارگانیک ها و انواع حلال ها مقاومت بسیار بالایی دارد. لازم به ذکر است که ملات های ضد اسید فوران شامل دو قسمت معدنی هستند.

بهتر است بدانید ساختار پلیمری این نوع ملات از طراحی خاصی بهره می برد، زیرا ترکیب آن به گونه ای ساخته شده است که بعد از واکنش با مواد دیگر دچار تغییر در ساختار پلیمری نمی شود. از آنجا که این نوع ملات ها از چسبندگی بسیار بالایی برخوردار هستند، از آن ها بیشتر به منظور نصب و اتصال کاشی ها، آجرهای ضد اسید، بتن و ملات های ضد اسید استفاده می شود. لازم به ذکر است که این نوع ملات سیاه رنگ بوده و بعد از اختلاط به سرعت سخت می شود. بد نیست بدانید که از ملات های ضد اسید فوران نمی توان در دماهای کمتر از ۵ درجه سانتی گراد استفاده کرد. همچنین ماکزیمم دمای عملیاتی برای این نوع ملات معادل ۱۸۸ درجه‌ سانتی گراد است.

ملات ضد اسید فوران چیست؟
خرید ملات ضد اسید_ویرا اپوکسی

خرید اینترنتی ملات ضد اسید اپوکسی از ویرا

همانطور که می دانید امروزه افراد به دو شکل حضوری و اینترنتی می توانند اقدام به خرید ملات های ضد اسید کنند. گروه حرفه ای ما خرید اینترنتی را برای مشتریان خود به بهترین شکل فراهم کرده است. در واقع با مراجعه به سایت ویرا اپوکسی و تماس با کارشناسان و متخصصان می توانید با مشخصات و قابلیت های محصول آشنا شده و نسبت به خرید آن اقدام کنید. کارشناسان ما شما را به بهترین شکل راهنمایی می کنند تا از خرید خود بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید. با انتخاب ما می توانید محصولات با کیفیت را با بهترین قیمت خریداری کنید.

[فرم ثبت سفارش]

[ ویرا اپوکسی، مطمئن در خرید انواع ملات ضد اسید ]

ملات های ضد اسید بر چه پایه ای تشکیل می شوند؟

بهتر است بدانید ملات ضد اسید به وسیله واکنش های شیمیایی سخت می گردد و معمولا به صورت دو جزئی و یا سه جزئی است. در واقع این نوع ملات ها بر پایه ترکیبات معدنی سنگین تولید و ارائه می شوند. ساختار پلیمری ترکیب های استفاده شـده در ساخت این گونه ملات ها به گونه ای طراحی شده است که بعد از سخت شدن و تمام شدن مراحل واکنش به حالت پایدار می رسد. لازم به ذکر است که این ترکیب بعد از اتمام مراحل با خواص حرارتی، مکانیکی و شیمیایی بالا ثابت باقی می ماند.

مزایای استفاده از ملات ضد اسید فوران

ملات ضد اسید فوران مزایا و قابلیت های بسیاری را دارد.

  • مقاومت شیمیایی بالا
  • مقاومت بسیار بالا در برابر انواع قلیا و آب
  • مقاومت حرارتی بالا
  • زمان گیرش سریع
  • مشخصات مکانیکی فوق العاده
مزایای ملات ضد اسید_ویرا اپوکسی

نظر مشتریان ویرا اپوکسی

از ملات های ضد اسید ویرا برای پروژه هایی که داشتیم استفاده کردیم بسیار عالی بودند.

ملات های ضد اسید ویرا بهترین ملات های ضد اسیدی بودند که تا الان استفاده کردیم خیلی خوب بود.

سوالات متداول در زمینه ملات ضد اسید

سوالات متداول ویرا اپوکسی

بله، ویرا اپوکسی امکان ثبت درخواست و خرید اینترنتی ملات ضد اسید را فراهم نموده است.

مقاومت بسیار بالای این ملات ها از بزرگترین مزایای آن است.

از این ملات ها در محل هایی که در تماس با مواد شیمیایی قرار دارند به طور گسترده ای استفاده می شود. همچنین از دیگر کاربردهای این ملات می توان به استفاده از آن در کارخانه های فرآورده های غذایی و لبنی و مخازن الکترولیز اشاره کرد.

این نوع ملات ها در مقابل آب یونیزه، آب دریا‌، قلیایی‌ های معمولی و آب خالص از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ویرا اپوکسی میباشد. (طراحی سایت و سئو توسط نگاشت وب)