اجرای کفپوش اپوکسی توسط متخصصین ویرا

باید هر کدام از مراحل شش گانه اجرای کفپوش اپوکسی، با دقت کامل انجام شود. متخصصین ویرا تمامی مراحل را با ظرافت و با توجه به اصول انجام می دهند. اجرا درست تک تک مراحل باعث پایداری و بازدهی بیشتر کفپوش اپوکسی خواهد شد. بهترین ضمانتی که می توانید از ما دریافت کنید، کیفیت اجراست.

بررسی مراحل اجرا و نصب اپوکسی

تمامی مراحل اجرای کفپوش اپوکسی باید با تخصص و مهارت‌های فنی لازم انجام شود. کفپوش باید یکپارچه، با کیفیت و بدون نقص صورت پذیرد. این کار به کمک افراد متخصص و ابزار و افزودنی‌های خاصی صورت می‌گیرد.

نصب کفپوش اپوکسی شامل ۶ مرحله اصلی است

  • مرحله اول

    زیرسازی و آماده کردن محل اجرا

    آماده‌سازی سطح، مرحله‌ای بسیار ضروری و مهم است. با انجام این کار چسبندگی بین کفپوش اپوکسی و سطح تضمین می‌شود. بدین شکل که هر چه آماده‌سازی سطحی بهتر و با دقت بیشتری انجام شود، چسبندگی کفپوش اپوکسی به سطح نیز بهتر صورت می‌پذیرد. بنابراین در نهایت کفپوش اپوکسی کیفیت بالاتری خواهد داشت.
    سطح مورد نظر باید از آلودگی‌های مختلف از جمله گرد و غبار، نمک، رسوبات و روغن و چربی پاک شود. روش معمول برای آماده‌سازی سطحی استفاده از دستگاه ساب‌زنی است. در سطوح آلوده به روغن و چربی، پیش از عملیات ساب‌زنی باید از روش تمیزکاری شیمیایی استفاده شود.

  • مرحله دوم

    تمیزکردن محیط پس از زیرسازی

    دومین مرحله‌ای که برای اجرا و نصب اپوکسی باید انجام داد، تمیزکردن محیط پس از زیرسازی است. در این مرحله با کمک یک مکنده صنعتی، تمام گرد و غبار موجود روی سطح به طور کامل برداشته می‌شود. در صورت انجام ندادن این مرحله شاهد وجود ذرات ریزی در مواد کفپوش و چسب خواهید بود. وجود این ذرات هم کیفیت ظاهری و هم کاربردی کفپوش را به شدت کاهش می‌دهد. علاوه بر این هر چه ذرات گرد و غبار کمتری روی سطح وجود داشته باشد مقدار پرایمر (مواد لایه اولیه) کمتری برای پوشش سطح نیاز خواد بود.

    مرحله دوم

  • مرحله سوم

    اجرای لایه پرایمر (لایه اولیه)

    زدن لایه پرایمر یا لایه اولیه، سومین مرحله‌ از اجرا و نصب اپوکسی است. زدن این لایه، چسبندگی کفپوش اپوکسی را تضمین می‌کند. زمانی‌که چسبندگی مناسب باشد، کیفیت کفپوش به شدت بالا می‌رود. پرایمر، همچنین موجب پر شدن خلل و فرج موجود روی سطح می‌شود. یا انجام این کار در نهایت سطحی صاف و هموار به وجود می‌آید و خطر طبله شدن یا حباب زدن روی سطح کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این اجرای پرایمر مقدار مواد مصرفی در مراحل بعدی را کاهش می‌دهد. اغلب لایه ابتدایی در دو مرحله روی سطح اجرا می‌شود تا از کیفیت سطح اولیه اطمینان کامل حاصل شود.

  • مرحله چهارم

    پر کردن ترک ها و ناصافی های احتمالی

    چهارمین مرحله‌ای که در اجرای اپوکسی انجام می‌شود، پر کردن ترک‌ها و ناصافی‌های احتمالی است. پس از اجرای پرایمر و خشک شدن آن روی سطح، باید تمامی ترک‌ها و حفره‌های احتمالی موجود روی سطح با استفاده از دوغابی از اپوکسی ترمیم شوند. برخی مواقع کارشناسان این حوزه تشخیص می‌دهند که این مرحله پیش از اجرای پرایمر نیز روی سطح انجام پذیرد.

    مرحله چهارم

  • مرحله پنجم

    اجرای لایه میانی (در کفپوش های سه بعدی اجرای طرح سه بعدی در این مرحله صورت می گیرد)

    در پنجمین مرحله، رنگ اپوکسی با هاردنر (ماده سخت کننده) مخلوط می‌شود و به خوبی هم می‌خورد. عملیات مخلوط کردن باید به درستی و با دقت و حوصله زیاد صورت گیرد. با انجام این کار در نتیجه مخلوطی یکنواخت از کفپوش اپوکسی فراهم می‌شود. سپس این مخلوط تولید شده باید با استفاده از یک غلطک مناسب روی سطح مالیده شود. پس از اجرای لایه میانی باید منتظر خشک شدن کفپوش بود. پس از خشک شدن کامل کفپوش، باید مشکلات احتمالی کف مانند حفره یا ترک بررسی شود. در صورت لزوم یک بار دیگر لایه میانی روی سطح اعمال خواهد شد.

  • مرحله ششم

    اجرای لایه نهایی

    آخرین مرحله از نصب اپوکسی، اجرای لایه نهایی است. قبل از اجرای این مرحله باید اطمینان حاصل شود که بر روی سطح هیچ‌گونه ترک، حفره‌، آلودگی و گرد و غباری وجود نداشته باشد. بعد از مطمئن شدن از این موضوع، لایه نهایی با استفاده از یک غلطک روی سطح اجرا می‌شود؛ این مرحله از کار می‌تواند با استفاده از یک ماله و کارتک هم نیز انجام شود. اما در واقع استفاده از غلطک سطح زبرتری را برای شما فراهم می‌کند و در استفاده از رنگ اپوکسی نیز صرفه‌جویی خواهد شد. باید دقت داشت که رنگ اپوکسی تولیدی باید در طول مدت کوتاهی (حدود ۴۰ دقیقه) روی سطح اعمال شود؛ وگرنه کیفیت آن از دست می‌رود.

    مرحله ششم

[ ویرا اپوکسی، مطمئن در اجرای کفپوش اپوکسی ]

آموزش نصب کفپوش اپوکسی_ویرا اپوکسی
Vira Epoxy
09029399798

آموزش نصب کفپوش اپوکسی

ویرا مجری برگزاری دوره های حرفه ای آموزش اجرای کفپوش اپوکسی در ایران است. اگر می خواهید به یک نصاب حرفه ای کفپوش اپوکسی تبدیل شوید، این دوره های آموزشی را بگذرانید. در این دوره های آموزشی شما با تمامی مراحل نصب کفپوش آشنا خواهید شد.

از مزایای یادگیری نصب کفپوش در ویرا اپوکسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش با جدیدترین استانداردها
  • یادگیری زیر نظر اساتید مجرب و کارآزموده
  • آشنایی با جدیدترین تکنیک ها و ابزارهای مناسب
  • آشنایی با مشکلات عملی در یک مجموعه شناخته شده و …

جهت استفاده از خدمات آموزشی، با همکاران ما تماس گرفته تا از شرایط و نحوه برگزاری این دوره ها اطلاع کامل به دست بیاورید.

قیمت اجرای کفپوش اپوکسی

ویرا اجرای کفپوش اپوکسی را با مناسبترین هزینه به شما ارائه می دهد. اگر اکنون به دنبال اطلاع از قیمت اجرای کفپوش اپوکسی هستید، تنها کافی است تا گوشی تلفن خود را برداشته و با کارشناسان ما تماس بگیرید. کارشناسان ویرا جدیدترین هزینه را به شما اعلام خواهند کرد. قیمت های اعلام شده کاملا رقابتی بوده و مشتریان محترم از پرداخت هزینه مناسب اطمینان کافی خواهند داشت.

هزینه نصب کفپوش اپوکسی چگونه محاسبه می شود؟

کفپوش های اپوکسی در انواع مختلفی هستند. اما علاوه بر نوع، ضخامت اجرای آنها نیز برای محاسبه قیمت لازم است. اما یک فاکتور دیگر هم در قیمت تاثیر دارد و آن متراژ است. با توجه به این متغیرها، قیمت هر متر مربع محاسبه می شود.

توجه: هر چه متراژ بیشتر باشد، قیمت متر مربع اجرا نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

بررسی مراحل اجرا و نصب اپوکسی

نصب کفپوش اپوکسی شامل ۶ مرحله اصلی است:

  1. زیرسازی و آماده کردن محل اجرا
  2. تمیزکردن محیط پس از زیرسازی
  3. اجرای لایه پرایمر
  4. پر کردن ترک ها و ناصافی های احتمالی
  5. اجرای لایه میانی (در کفپوش های سه بعدی اجرای طرح سه بعدی در این مرحله صورت می گیرد)
  6. اجرای لایه نهایی

در اجرای کفپوش اپوکسی به صورت درست، هر کدام از این مراحل شامل زیر مجموعه هایی هستند. متخصصین ویرا روی انجام دقیق تمایمی مراحل نظارت کامل دارند.

مراحل نصب کفپوش اپوکسی_ویرا اپوکسی

[ ویرا اپوکسی، مطمئن در اجرای کفپوش اپوکسی ]

زیرسازی و آماده کردن کف قبل از اجرا بسیار مهم است!

بدون زیرسازی درست، کفپوش اپوکسی به سرعت تخریب می شود. جدا شدن و ترک خوردن کفپوش از نتایج اجرای غیر اصولی زیرسازی است. ما در ویرا برای اجرای کفپوش اپوکسی، زیرسازی را با دقت و توسط تکنیسین های مجرب برای شما انجام می دهیم.

معرفی تمامی ابزارآلات مهم برای اجرای کفپوش اپوکسی

مهمترین ابزارهای مورد نیاز برای نصب کفپوش اپوکسی شامل: ماله و لیسه، ماله شانه ای، کفش میخی، غلطک، ترازو، میکسر، دستگاه ساب، جاروبرقی و دستگاه ایرلس است. کیفیت این ابزارآلات در اجرا بسیار مهم است. ما در ویرا از بهترین ابزارآلات استفاده می کنیم.

نظافت ابزارآلات بسیار با همیت است. اگر این نظافت به درستی صورت نگیرد و آلودگی روی ابزار بماند، اجراهای بعدی قطعا دچار اشکال می شوند. هر گونه گرد و غبار و آلودگی در زمان اجرا کفپوش باید حذف شوند.

وسایل لازم برای اجرای کفپوش اپوکسی_ویرا اپوکسی
تفاوت نصب کفپوش اپوکسی سه بعدی و معمولی_ویرا اپوکسی

تفاوت میان نصب کفپوش اپوکسی سه بعدی و معمولی

از جهت ترتیب، نصب کفپوش های سه بعدی با کفپوش های معمولی در مراحل اولیه تفاوت ندارد. زیرسازی کار به صورت مشابه انجام می شود. در کفپوش های سه بعدی، تصویر مورد نظر روی یک کاغذ و یا پارچه چاپ می شود. کیفیت چاپ بسیار مهم است، چرا که پس از اجرای مراحل بعدی دیگر تغییر آن کار چندان آسانی نخواهد بود. برای چاپ این تصویر نباید هیچ گاه از پلاستیک هایی که قابلیت چسبیدن به رزین ندارند استفاده کرد. این موضع باعث خرابی کفپوش خواهد شد. پس از اجرای عکس روی کفپوش اپوکسی لایه رویی نصب و پروژه به اتمام می رسد.

لایه های مورد نیاز جهت اجرای کفپوش

در زمان اجرای اپوکسی پس از پاک سازی و درزگیری زمان اجرای لایه های کفپوش می رسد. ابتدا لایه پرایمر روی سطح قرار می گیرد. با اینکار سطح کاملا یکنواخت شده و تمامی درزهای ممکن نیز پر می شود. هر چه این مرحله دقیق تر انجام شود، رزین اپوکسی کمتر به هدر می رود.
لایه دوم که به لایه میانی هم معروف است روی پرایمر قرار می گیرد. لایه میانی از جنس رزین اپوکسی تولید می شود. این لایه با توجه به محل کاربرد دارای ضخامت متفاوتی است. در محیط هایی که اجسام سنگین روی سطح قرار می گیرند (مانند کارخانه و پارکینگ) این لایه ضخیم تر خواهد شد. در مقابل محیط هایی مانند خانه که وزن زیادی روی سطح نیست، از ضخامت کمتری استفاده می شود.
لایه بعدی مربوط به کفپوش های سه بعدی است و در کفپوش های ساده استفاده نمی شود. در این لایه تصویر سه بعدی قرار می گیرد.
لایه نهایی در پایان روی کار اجرا می شود.

غلطک زدن اصولی هنگام اجرا

اجرای کفپوش اپوکسی تنها به مواد مصرفی بستگی ندارد، بلکه ابزار کار نیز در آن بسیار مهم است. غلطک زدن نیاز به ابزار مناسب و با کیفیت دارد. در غلطک زدن بسیار مهم است که هم درزها به خوبی پر شوند و هم رد غلطک باقی نماند. باقی ماندن رد غلطک زیبایی کار را از بین می برد.

پس از نصب، چقدر طول می کشد کفپوش به صورت کامل خشک شود؟

خشک شدن کفپوش تا حدود زیادی به ضخامت لایه ها دارد. لایه ها هرچه ضخیم تر باشند، زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز است. اما به جز ضخامت هاردنر هم در این زمان اثر گذار است. از هاردنر نباید بیش از اندازه استفاده کرد. تناسب میزان مصرف هاردنر به ضخامت و نوع اپوکسی بستگی دارد.

از جمله عوامل تاثیر گذار دیگر در خشک شدن، دمای محیط است. خشک شدن کامل لایه ها ممکن است گاهی تا دو هفته نیز زمانبر باشد. اما توجه کنید، این زمان برای تمامی استفاده ها نیست. به همین منظور بهتر است با کارشناسان ما تماس گرفته تا با توجه به محیط مورد استفاده، زمان خشک شدن را برای شما محاسبه و اعلام کنند.

پس از خشک شدن هم بهتر است روی کار با دستگاه ساب زن حتما صیقل زده شود. این کار کفپوش را بسیار زیبا کرده و ظاهر اصلی را به دست می آورد.

نظر مشتریان ویرا اپوکسی

اجرای اپوکسی پارکینگمون رو به ویرا اپوکسی سپردیم از نتیجه بسیار راضی هستیم.

متخصصان ویرا در زمنیه اجرای کفپوش بسیار حرفه ای عمل کردند ممنونم.

سوالات متداول در زمینه ی اجرای کفپوش اپوکسی

سوالات متداول ویرا اپوکسی

بله. از کفپوش های اپوکسی می توان روی سطوح متنوعی استفاده کرد. البته باید مراحل اولیه نصب با دقت بیشتری صورت بگیرد.

بله، می توان کفپوش های اپوکسی را در رنگ های مختلف و با توجه به محیط اجرا کرد.

با توجه به اینکه فاکتورهای مختلفی در هزینه تاثیرگذار است، برای اطلاع از قیمت ها با کارشناسان تلفنی ما تماس بگیرید.

اجرای کفپوش اپوکسی نیاز به برخی ویژگی ها دارد. لذا ممکن است در برخی محیط ها با توجه به شرایط امکان اجرا وجود نداشته باشد. جهت مشاوره درباره این موضوع با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ویرا اپوکسی میباشد. (طراحی سایت و سئو توسط نگاشت وب)